“Kina är en dynamisk marknad med en enorm potential för sötsaker, särskilt nordiska sådana eftersom den nordiska livsstilen ses som hälsosam. Den kinesiska marknaden är mycket komplex och utmanande vad gäller varumärken och preferenser i smak”, säger Lucy Dahlgren, grundare och styrelseledamot i Bayn Europe. “Vi är mycket glada att vår samarbetspartner Huahe introducerade vår sockerersättningslösning till premiumkaféer som Harrod’s i Beijing, och kända kök, inklusive kedjan för den största tårttillverkaren Holiland, och No.4 Kitchen för Kinas storcelebriteter. Dessa proof of concept och detta stöd hjälper Bayn att stärka vår position som ledande inom sockerreducering i Kina.”
“Kina är en enorm marknad för sötsaker. Konsumenten är visserligen medveten om de negativa effekterna av överkonsumering av socker men vill inte kompromissa med smaken för sin njutning. Vi är väldigt glada att jobba ihop med Bayn Europe och deras lösning EUREBA®. Den här sockerersättningslösningen fungerar bra i våra strategiskt utvalda livsmedelskedjor. Vi har nu kartlagt en strategi för en väg till marknaden tillsammans med Bayns lösning”, säger Aaron Sun, Managing Director på Bayn Beijing (under registrering i Beijing, Kina).
(This text will also be available in English on www.bayneurope.com/news)