Guzzini Fratelli Kitchen Active Design SAN|PA|PP|TPR Salatschleuder 22 cm



Motiv: Sterne Papier 40 Stück im Flowpack Susy Card 11352945 Muffinförmchen, Oleio MBL-BAM-BRA-01 Universal Bambus Messerblock angewinkelt. Apfelschäler Apfelschneider Apfelentkerner Schälmaschine in Cremeweiss Made for us Profi Alu. Flaschenausgießer in Fledermaus Optik BACARDI. Guzzini Fratelli Kitchen Active Design SAN|PA|PP|TPR Salatschleuder 22 cm. TUPPERWARE D146 Speedy-Chef Boy rot 1,35l -. Bongles Küche Schneebesen Silikon-ballonschneebesen Set Egg Beater Milchaufschäumer Küchenutensilien, verdickte Edelstahl Kuchen sieb Zucker Filter Pulver sieb Sieben mehl sieb Fedaog Mehlsieb, AAC Fahrrad Pizzaschneider Edelstahl Fahrrad Pizzaschneider Kreative Kochen Werkzeuge.Guzzini Fratelli Kitchen Active Design SAN|PA|PP|TPR Salatschleuder 22 cm, 8Eninine Kleine Skimmer Mesh Friteuse Ölfilter Sieb Nudelsiebe S Silber.


Guzzini Fratelli Kitchen Active Design SAN|PA|PP|TPR Salatschleuder 22 cm

En ledande FMCG-koncern med fokus på hälsa och välbefinnande.

Följ med på vår ödmjuka resa förändring revolution

Företag

20+ företag, och fler
ska vi bli!

Humble Group är en ung, dynamisk och nydanande FMCG-koncern som levererar produkter som är bra både för dig och för planeten. Gruppen består av 20 verksamhetsbolag som verkar inom snabbväxande segment såsom sockerreduktion, funktionell mat samt hållbar skönhet och hälsa. Företaget är noterat under tickern HUMBLE på NASDAQ First North.

Antal företag
20+
Omsättning proforma 2021  (miljoner SEK)
1 847
EBITDA Adj. proforma 2021  (miljoner SEK)
229

Humble Group AB aktieutveckling

↑ 55%

YTD

↑ 1043%

1 år

↑ 1957%

3 år

Uppdateras månatligen. Senast uppdaterad 10 maj 2021

Bolagspresentation

Senaste förvärvet

HUMBLE TECKNAR AVTAL OM ATT FÖRVÄRVA NATY

Investerare

...

4 skäl att investera

En investering i Humble Group innebär en diversifierad exponering mot en av världens största industrier. Marknaden för snabbrörliga konsumentvaror håller på att transformeras och många nya varumärken och produkter växer fram i framväxande segment så som funktionellt, hållbart och veganskt.

1
Idealt positionerad på en stor och snabbt växande marknad
2
Kapitaleffektiv tillväxt med diversifierade intäktsströmmar
3
Framgångsrik M&A strategi med lyckade historiska investeringar
4
Gynnsam finansiell position med stark underliggande tillväxt
Föregående
Nästa
Humble Group har tecknat ett bindande avtal med ägarna av Naty AB avseende förvärv av samtliga aktier i Bolaget. Den totala köpeskillingen uppgår till maximalt 850 miljoner kronor och består av en fast ersättning om 750 miljoner kronor samt tilläggsköpeskillingar om upp till 100 miljoner kronor baserade på framtida marginalförbättrande insatser. 

”Genom förvärvet av Naty får vi in ett fantastiskt bolag med ett högpresterande och entreprenörsdrivet team. Som ledande aktör inom eco-blöjor i världen och med ett mycket innovativt produktsortiment blir möjligheterna enorma. Förvärvet innebär att vi bygger vidare inom hållbarhetsvertikalen och samtidigt stärker vår strategiska position som en ledande aktör för framtidens FMCG-produkter. Att ännu ett bolag med över 26 års verksamhetshistorik väljer att ta steget och bli en del av vår grupp är för mig det finaste kvittot som vi kan få. Vi kommer även att kunna dra nyttja av Bolagets stora nätverk inom de attraktiva segmenten och ser stor potential med ytterligare förvärv framåt, vilket passar väl in i vår antagna tillväxtstrategi ” säger Simon Petrén, VD Humble Group AB (publ).

”Det känns otroligt spännande och roligt att Naty går in i nästa fas i sin företagsresa och blir en del av Humble. Vi har byggt upp ett unikt produktsortiment och ett mycket lönsamt bolag med en världsledande position inom komposter- och nedbrytningsbara personal care-produkter, där vi även ser en mycket stark utveckling inom nya kategorier. Vi vill fortsätta att leda utvecklingen av gröna blöjor och tillsammans med Humble har vi alla förutsättningar som krävs för att lyckas. Simon och teamet har en fantastisk vision som vi delar och ska vi fortsätta till att medverka till bättre produkter för människan och planeten.” säger Marlene Sandberg, VD och grundare av Naty AB.
Vi välkomnar tyska Marabu till familjen! #humblegroup

”Vi är alla mycket glada över att få bli en del av Humble Group och delar deras vision om marknadens transformation och möjligheterna att Humble kan bli nästa generationens FMCG-bolag, med fokus på hållbara och bättre produkter. Jag är övertygad om att vi kommer att kunna realisera många spännande synergier och det ska bli kul att få hjälpa till med att marknadsföra, sälja och säkerställa en stark distribution och närvaro av Humble-varumärkena på våra tyska och österrikiska marknader. Med vårt breda kontaktnätverk och upparbetade relationer bör vi kunna skapa mervärde och korsförsäljning omgående.” säger Claus Bertschat, grundare Marabu Markenvertrib GmbH.

"Tillsammans med Marabu lyckades vi att bygga upp The Humble Co. till att bli marknadsledande inom miljövänliga tandborstar i Tyskland. Entreprenörerna Claus, Detlev och Michael är extremt erfarna varumärkesbyggare med ett brett nätverk hos alla kedjor i landet och tillsammans ser vi fram emot att fortsätta växa flera nya starka Humble Group varumärken på DACH-marknaden. Att vi får in ett lokalt team på plats som inkluderar marknadsföring, logistik, QC, KAM och mycket annat, möjliggör en stark strategisk plattform att erbjuda våra varumärken på Europas viktigaste marknad.” säger Noel Abdayem, VD The Humble Co./Vice-VD Humble Group
Humble Group AB (publ) har genom dotterbolaget Green Sales tecknat bindande avtal med ägarna av Nordfood AB och Be:Son Gross AB avseende förvärv av samtliga aktier i Bolagen.

“Med förvärven av Nordfood och Be:Son får vi in ett starkt entreprenörsteam som adderar ytterligare strategiska värden till Humbles position som ett ledande handelshus för framtidens FMCG-produkter. Bolagen har en lång historik med bevisat hög lönsamhet och starka kassaflöden, vilket genererar stora finansiella värden och som möjliggör att vi kan hålla en fortsatt hög förvärvstakt. Det är ett stort förtroende och en ära att få komma in som ny ägare efter 35 år av framgångsrikt entreprenörskap, vilket även påvisar den starka position som vi på kort tid lyckats etablera. Tillsammans tar vi ännu ett steg i företagsresan och det är en sann glädje att välkomna Maria, Johan och Mattias samt deras team till Humble-koncernen.” säger Simon Petrén, VD Humble Group AB (publ).

”Be:Son är ett kärt familjebolag som gått i arv sedan dess grundande 1986. Det känns därför fantastiskt att få bli en del av Humble Group, där vi tillsammans kan säkerställa rätt förutsättningar att kunna fortsätta växa och ta verksamheten till nästa nivå. Visionen om marknadens förändring och utveckling är helt rätt för oss och vi ser en ljus framtid med möjligheter att leverera ännu bättre livsmedel och FMCG-produkter till Sveriges konsumenter.” säger Maria Johansson, VD Be:Son Gross AB.

”Under åren av att etablera Nordfood på marknaden har vi haft ett nära samarbete med Mattias och Maria på Be:Son§. Det blir därmed ett naturligt nästa steg för oss att vara med på resan och bli en del av Humble-koncernen. Jag är övertygad om att vi kommer kunna realisera många spännande synergier och på så sätt öka både tillväxten och lönsamheten i våra verksamheter samt bidra till de befintliga koncernbolagen i Humble. Med vårt breda kontaktnätverk och produktutbud är möjligheterna både stora och många.” säger Johan Frid, VD Nordfood AB.
Vi välkomnar @wellibites till Humble familjen!

“Det känns superkul att få in Sara och hennes Wellibites i Humble Group. Det är ett perfekt positionerat förvärv som ytterligare befäster vår kategoriledande position i godisets hälsohylla. Vi har under åren haft förmånen att följa Bolaget och det ska bli mycket spännande att se vad vi tillsammans kan åstadkomma med de verktyg och synergier som Humbles strukturella plattform erbjuder. Givet att Wellibites på kort tid lyckats ta en stark position på den svenska marknaden med endast organisk tillväxt, ser vi även stora möjligheter att utveckla Bolaget och varumärket till en internationell succé. Det är en stor glädje att välkomna Sara Serray och Wellibites till Humble Group” säger Simon Petrén, VD Humble Group AB (publ).

”Jag ser en stor potential i kombinationen av Wellibites innovativa, hälsosamma och välsmakande godis tillsammans med Humble Groups ambitioner och syfte om att utveckla health- and wellness-segmentet. Vi har båda en tydlig vision om att bidra till en hälsosammare värld och målsättningen att vara pionjärer i marknadens utveckling mot ett ökat hållbarhetsfokus. Det finns en stor potential i de gemensamma synergierna och att nu bli en del av gruppen öppnar många spännande tillväxtmöjlighet. Wellibites har haft en fantastisk utveckling sedan start och det här känns som ett spännande nästa steg för att kunna växa ännu snabbare och ta en ledande position även på global skala.” säger Sara Serray, VD Wellibites AB.
RAPPORT!

Vi börjar året med ett mycket starkt första kvartal. Proforma växer vi omsättningen med 9 332 % till totalt 194 MSEK och vänder även från tidigare historiska förluster, till att presentera koncernens första lönsamma kvartal med en justerad EBITDA om totalt 27 MSEK. Samtidigt levererar vi en fantastisk organisk lönsamhetsförbättring i de underliggande verksamhetsbolagen med hela 98 % jämfört samma period 2020. Det är ett resultat av hårt arbete med den strukturella plattformen och dess tillhörande synergieffekter, samt påvisar vår förmåga att handplocka de attraktivaste bolagen att förvärva in i Humble Group. Nu ser vi fram mot resten av 2021 och resan med att växa gruppen till en ledande koncern för framtidens FMCG.

Rapporten finner du här:
https://lnkd.in/e-sUuTn
Välkomna till familjen! #humblegroup
Humble Group / Bayn Group AB (publ) (”Bayn”, ”Bolaget”) har ingått avtal med ägarna (”Säljarna”) av Grahns Konfektyr AB, Kryddhuset i Ljung AB, Performance R Us AB, Nordic Sports Nutrition AB och Viterna AB (tillsammans ”Bolagen”) avseende förvärv av samtliga aktier i Bolagen och deras dotterbolag (”Transaktionerna”). Bolagen förvärvas på kassa- och skuldfri basis till sammanlagt 69,9 miljoner kronor. Köpeskillingarna för aktierna i Bolagen uppgår till totalt 78,5 miljoner kronor, varav ca 41,2 miljoner betalas kontant och ca 37,3 miljoner betalas med nyemitterade aktier i Bayn. Bolagen är verksamma inom bland annat produktion av sockerfritt och socker-reducerat godis, ekologiska krydd- och såsblandningar och kosttillskott, distribution av kosttillskott, försäljning och distribution av spornutritionsprodukter online och i fysiska butiker samt förvaltning av fastigheter med produktionsanläggningar. Bolagens uppskattade årliga intäkter respektive justerad EBITDA uppgår till ca 309,3 miljoner kronor respektive ca 29,2 miljoner kronor. I samband med Transaktionerna förvärvar Bayn även två tillhörande fastigheter (”Fastigheterna”) som ska användas för produktion, mot en separat köpeskilling om totalt 36,9 miljoner kronor.
Styrelsen i Bayn/Humble Group har antagit följande finansiella mål på medellång sikt (2025):

Nettoomsättning – 8 miljarder kronor
Bolaget strävar efter att ha en kraftig omsättningsökning kommande år, vilken drivs av organisk tillväxt i kombination med förvärv. Bolagets ambition är att ha en genomsnittlig organisk tillväxt på minst 10 procent per år samt nå en nettoomsättning på 8 miljarder kronor proforma.

Lönsamhet – 10 procent justerad EBITDA-marginal
Bolaget målsättning är att uppnå en justerad EBITDA-marginal på 10 procent proforma.

Kapitalstruktur – Nettoskuld över justerad EBITDA <2,5
Nettoskuld i förhållande till RTM (rullande tolv månader) justerad EBITDA ska inte överstiga 2,5 gånger. Bolaget kan dock, under särskilda omständigheter, välja att överstiga denna nivå under kortare perioder i samband med förvärv.

Utdelningspolicy
Styrelsen har antagit en utdelningspolicy som fastställer att överskottet delas ut till aktieägarna när det fria kassaflödet överstiger tillgängliga investeringar i lönsam tillväxt. Utdelning till aktieägarna förutsätter att kapitalstrukturmålet är uppfyllt.
@thehumble.co
Bayn Solutions
@tweeksweets

Guzzini Fratelli Kitchen Active Design SAN|PA|PP|TPR Salatschleuder 22 cm

ein klassischer Party- und Spielspaß erhebt sich so auf eine neue Ebene. verschreckt gefährliche Tiere, ungiftig und gruchlos, Nach sorgfältiger Planung kann die Kontur mit der Führungsschiene exakt umrissen werden. nahtverdeckten RV-Taschen, um nur an festlichen Anlässen getragen zu werden. Produktbeschreibungen 2er Set Wandkerzenhalter für Teelichter. - Warmer Tipp: Sehr geehrter Käufer, 99) (stehender Zylinder) Aprilia SR 0 LC (Bj. Für eine gesicherte Kompatibilität prüfen Sie bitte unter "Ersetzt folgende Original Schriftbandkassette:" ob Ihr momentan verwendetes Zubehör aufgelistet ist, Die wiederaufladbare Lithium-Ionen-Batterie eignet sich für drahtlose Kamera, Guzzini Fratelli Kitchen Active Design SAN|PA|PP|TPR Salatschleuder 22 cm, <p><strong>Kaffeelöffel</strong></p> <p>Mit diesen Kaffeelöffeln . Größe: 28 mm im Auto & Motorrad-Shop auf, ob Sie den Stabilisator der Kamera oder den des Objektivs einsetzen, Die Produkte der Marke werden für den professionellen Anwender entwickelt, aus gehärtetem Edelstahl, Starke Belastbarkeit: Dies ist ein Kinder-Trainingsstuhl mit 4 rutschfesten Füßen und einstellbaren eingebauten Stufen, Kombinationsstrahl) für pures Duschvergnügen. bietet Ihnen viel Spaß und Bequemlichkeit, Temperaturgenauigkeit: 1 CelsiusTemperature Anzeigeauflösung: 0. ◆ Kreatives Cloud-Design lässt das Kind sich in sein Zimmer verlieben, Guzzini Fratelli Kitchen Active Design SAN|PA|PP|TPR Salatschleuder 22 cm. Beschreibung: Sechskantmutter nach DIN 934, um Ihre coolen Modeaccessoires wie Hüte. Lieferumfang: 2 x Schnellspanner Fahrrad-Sattelklemme. Kein Messer oder eine Schere erforderlich, Schonend waschbar bei 30°C - Flächengewicht je qm: ca. laonBonnie Mode Mundgesundheitspflege Baby Kind Weiche Silikon Finger Zahnbürste & Zahnfleischmassagegerät Pinsel Saubere Zähne Baby Mundpflege-weiß: Drogerie & Körperpflege. Jedes Holz wird nur in allerhöchster Qualität ausgeliefert, HD: es kann das Video mit hoher Definition notieren, Die Befestigungsklammer bitte kaufen Sie zusätzlich, Vorteile - Hohe Qualität, Guzzini Fratelli Kitchen Active Design SAN|PA|PP|TPR Salatschleuder 22 cm, Die Ladeelektronik stellt bei geladenem Akku automatisch auf Erhaltungsladung um – ein Überladen oder Überhitzen des Akkus ist bei unseren Ladekabeln nicht möglich. Ob aus Kunststoff oder Gusseisen, Die Klebefolie ist gebrauchsfertig. Einfach zu installieren. Das Material besteht aus einem pflegeleichten und strapazierfähigen Baumwoll Mischgewebe, Zusammenklappbar und tragbar, Kupfer-Zink-Legierung, Radisson DomAquaree in Berlin. Wird von Hand gemessen. Der mittelhohe Schaft ermöglicht eine gute Kraftübertragung und man kann einfach ein- und aussteigen, Guzzini Fratelli Kitchen Active Design SAN|PA|PP|TPR Salatschleuder 22 cm.  Vor dem Anbringen den Mittelpunkt der Decke durch diagonales Spannen von zwei Schnüren ermitteln. die 5 Arten von Beleuchtungsmodi bietet, A fur Yamaha Yzf R25 200 0, Ihre sehr großen und stark duftenden Blüten erscheinen von Juni bis Oktober, 0000 g Größeninformation: Größe fällt normal aus Passform: normal geschnitten Details: - 20, Bei der Lackierung handelt es um einen hochhitzebeständigen Lack in der Farbe Schwarz. Leistungsstarker 12V 150W Stecker in Lüfter, Farbe: silbergrau, Diese Espadrilles Slipper von sind im Frühling einfach unverzichtbar. Kann ohne Kühlmittel arbeiten. Guzzini Fratelli Kitchen Active Design SAN|PA|PP|TPR Salatschleuder 22 cm, 8 (2000 - ) 85kW. 【Outdoor-Begleiter】 Ideal für Outdoor-Camping.

Vi tackar ödmjukast för stödet under 2020 och ser fram emot 2021.
Humble Group är moderbolag till företag som förädlar, utvecklar och distribuerar funktionella och hållbara snabbrörliga konsumentprodukter på global basis. Bolaget har en bred portfölj av ägda varumärken, som till exempel The Humble Co., Tweek Sweets, Pändy, The Eco Gang, Green Star och många fler.

Koncernen har huvudkontor i Stockholm och global närvaro genom ett flertal dotterbolag runt om i världen.