The Humble Way
At Humble Group, we believe in doing business responsibly, ethically, and sustainably. We call it doing business “The Humble Way”. The Humble Way is brought to life via our four values which govern our behaviors and the way we interact with all Humble Group stakeholders.
We strive to create an environment where employees not only live by our values every day, but also lead by example by setting the same standards and expectations with the external partners we work with.
Our Purpose
To enable healthier living for a thriving world
Our Vision
To be the leading global FMCG-group offering better choices for the everyday
Our Mission
To create the best modern products for healthy people on a healthy planet
Innovation
We encourage new ideas, new ways of working, and promote a test & learn culture.
Entrepreneurship
We celebrate vision, curiosity, continuous learning, a drive for excellence and agility in its execution.
Passion
We support a self-starter attitude and encourage both initiative and accountability.
Integrity
We operate with honesty, openness, respect, and are governed by a strong moral compass.
Vår hållbarhetsstrategi
På Humble Group definierar vi hållbarhet som “att tillgodose dagens behov utan att äventyra framtida generationers möjligheter att tillgodose sina egna behov”. Detta är också känt som Brundtland-definitionen, som fastställdes av FN:s Brundtland-kommission 1987.
Vi står fast vid denna definition av hållbarhet eftersom den är allomfattande – den omfattar mer än det silobaserade tillvägagångssättet för miljömässiga, sociala och styrningsmässiga (ESG) frågor och tillåter att komplexiteten och sammanlänkningen mellan alla dessa områden erkänns.
Vårt tillvägagångssätt och vårt sätt att arbeta med hållbarhet är baserat på vetenskap. Det överensstämmer med den globala förståelsen av planetens gränser och hur företag är ansvariga för att bidra till FN:s hållbarhetsmål samtidigt som de upprätthåller en minimal social grund. Vi har ett systematiskt tillvägagångssätt när vi strävar efter att fullt ut integrera ett hållbarhetsperspektiv i vår verksamhet.
Vårt Strategiska Ramverk
Humble Group har definierat ett ramverk för vårt strategiska arbete med hållbarhet i alla våra affärsverksamheter. Denna strategi för hållbarhet inom gruppen definierar vår roll i ett hållbart samhälle och anger vår riktning för framtiden. Det vägleder det sätt vi närmar oss hållbarhet – Humble Way mot en hållbar framtid.
Vårt bidrag till globala mål
Humble Group stödjer FN:s hållbarhetsmål och använder dessa mål som ett vägledande ramverk för att anpassa vårt syfte till världens framsteg mot en hållbar och rättvis framtid. Som ett globalt företag som tror på kollektiv handling stöder vi alla 17 hållbarhetsmål.
Vi förstår att vårt bidrag till varje mål kommer att variera beroende på vår påverkan, vårt beroende och omfattningen av vårt operativa nätverk. Nedan beskriver vi var vi ser vår största påverkan och därmed vår största möjlighet att göra en positiv insats. Medan Humble Group har vårt eget strategiska ramverk för vårt hållbarhetsarbete, har vi kartlagt det strategiska ramverket mot bakgrund av specifika FN-hållbarhetsmål för tydlig anpassning av års- och hållbarhetsrapporter.
Juliana Lothe (née Bambridge)
Head of Sustainability
Anställd sedan September 2021
juliana.lothe@humblegroup.se
Humble Groups hållbarhetsstrategi “hälsosamma människor på en hälsosam planet” syftar till att utmana och utveckla FMCG-branschen genom att leda vägen mot en rättvis och regenerativ framtid.
OUR
IMPACT AREAS
IMPACT AREAS
INNOVATING FOR
POSITIVE IMPACT
AMBITION
Systems innovation
for healthy people & planet
ACTIVATIONS
- Becoming a powerhouse that reinvents the FMCG sector
- Celebrating an entrepreneurial mindset
- Taking a science-driven approach
- Building an innovation hub for future healthy living
- Supporting future innovation for accelerated change
- Aligning our M&A strategy with sustainability strategy
COLLABORATING FOR
BUSINESS EXCELLENCE
Being a people powerhouse that
leads cross-sectoral collaborations
- Embracing cross-sector collaborations
- Becoming a trusted partner with high ethical standards
- Leading re-investments in society to make positive societal impacts
- Advocating for policy and legislation
- Ensuring an attractive and rewarding workplace with competency & diversity
SECURING RESPONSIBLE
SOURCING & PRODUCTION
Safe & fair value chains
that creates positive impacts
- Supporting renewable energy and fossil free transportation
- Transitioning to carbon positive production and supply chains
- Ensuring sourcing practices that protects biodiversity and regenerative ecosystems
- Securing transparent and traceable product origin
- Respecting and protecting human rights
- Promoting zero waste and circular solutions
EMPOWERING
BETTER CHOICES
Healthy product solutions
made accessible to all
- Offering holistic product solutions that improve peoples physical & mental health
- Ensuring safe & healthy products for people and planet
- Providing consumers easy access to better choices for all generations
- Partnering with third party labelling schemes
- Committing to honest & transparent marketing
Vårt Engagemang För Transparens
Humble Group är officiell undertecknare av UN Global Compact från och med juli 2022.
UN Global Compact är ett frivilligt initiativ med över 20 000+ företag globalt, baserat på VD:s åtaganden att implementera universella hållbarhetsprinciper som det nya normala för företag. Företag måste förbinda sig att gå med, och när de väl har accepterats, måste de uppfylla vissa rapporteringsstandarder och deadlines. Tanken är att främja framsteg genom transparent rapportering och egenansvar.
Humble Group använder Position Greens verktyg för hållbarhetsrapportering för att genom en datadriven metod samla användbara insikter från vår verksamhet. Vi förbättrar kontinuerligt vår hållbarhetsrapportering med stöd av Position Green för att anpassa oss till det ständigt föränderliga landskapet av ESG-ramverk och rapporteringskrav.
Humble Group är certifierad som en Nasdaq ESG Transparency Partner.
Denna certifiering signalerar ett företags engagemang i marknadstransparens och i att höja miljöstandarder genom informationsdelning. Att visa det här märket signalerar vårt ESG-engagemang direkt till allmänheten och genom transparens möjliggör för investerare att ta välinformerade beslut.